Znovuobjevení věrnostních programů s technologií Blockchain
Zákazníci milují odměny, protože staví psychologický efekt na jejich chování a mění je na loajální ke značce. Na základě této teorie se věrnostní programy v 19. století vrátily zpět. Mnoha značkám to pomohlo uvědomit si skutečnou hodnotu opakovaných obchodů.
Odměnové body/věrnostní body vytvářejí oboustranně výhodnou situaci jak pro spotřebitele, tak pro společnost. Podle Mckinseyho americké společnosti utratí 50 miliard dolarů ročně jen za věrnostní programy a také poznamenal, že věrnostní programy mají potenciál generovat až 20 procent zisku společnosti.
Společnosti, jako jsou finanční firmy, spotřební zboží, e-commerce nebo maloobchod, byly s věrnostními programy velmi inovativní, přesto se jim nepodařilo v tomto podniku zcela uspět.
Zde může být decentralizovaný a spolupracující věrnostní motor postavený na technologii Blockchain skvělým způsobem, jak ovlivnit hospodářský výsledek. Jedná se o inovativní využití technologie Blockchain, které spojuje více značek dohromady a nabízí spotřebitelům širokou škálu produktů, aby mohli uplatnit své odměny.
Problémy se současným ekosystémem
Zatímco zákazníci oceňují, že jsou odměňováni věrnostními body, oceňují také flexibilitu při zpětném odkupu. Jedním z hlavních problémů většiny věrnostních programů je jejich přísný proces zpětného odkupu. Firmy mají své vlastní programy odměn a získané body lze uplatnit pouze u stejného podniku. Nestává se například často, aby si zákazník rezervoval letenky. Body získané transakcemi navíc nestačí a jejich platnost vyprší dříve, než jsou použity; proto mnoho zákazníků považuje tyto programy za zbytečné.
Zde přichází jako řešení Blockchain. Umožňuje podnikům obchodovat prostřednictvím věrnostního nástroje mezi sebou v decentralizovaném a důvěryhodném systému otevřeného protokolu.
Co je to Loyalty Engine?
Jedná se o plug & hratelné řešení založené na Blockchainu s možností vytvářet uzavřené skupiny (Loyalty Permissioned Network) partnerů a zákazníků se systémem sdílení výdělku a spalování. Jde o snadno konfigurovatelné řešení, které může používat více značek a zákazníků jednotlivě.
Jak funguje Loyalty Engine?
Loyalty engine vytváří platformu pro různé značky a zákazníky, aby mohli spolupracovat a sdílet své věrnostní body mezi partnery/prodejci, kteří se do programu zaregistrovali, což nakonec umožňuje zákazníkům uplatnit body odměn napříč značkami.
Blockchain pomáhá umístit všechny odměny spotřebitele do decentralizované účetní knihy na blockchainu, kterou může vytvořit kterýkoli prodejce, který si přeje zaregistrovat spotřebitele do věrnostního nástroje, nebo samotní spotřebitelé pomocí DApp.
Zákazníci by pak byli připojeni k enginu poskytnutím jednoduchých podrobností, jako je jméno, e-mail a číslo mobilního telefonu zákazníka v rozhraní API mezi věrnostním modulem a partnery.
Kdykoli bude spotřebitel obchodovat se značkou za účelem nákupu položky, zlomek nákupu ve formě věrnostních bodů vypočítaných na základě konverzního poměru předem určeného partnery bude připsán na zákaznický blockchainový účet. To se děje prostřednictvím API bran vystavených uzlem blockchainu dodavatele a transakce se zaznamená na blockchain.
Blockchain bude fungovat jako decentralizovaná účetní kniha pro všechny odměny a věrnostní body shromážděné spotřebiteli prostřednictvím různých prodejců/podniků.
Například:- Pokud se 2 cestovní portály zaregistrují na věrnostním systému a spotřebitel získá věrnostní body za rezervaci letenek, bude moci tyto body uplatnit na kterémkoli z portálů.
Co je to výdělečná sazba?
Míra výdělku je procento, o kterém rozhoduje partner a které spotřebitel vydělá s ohledem na nákupy, které s partnerem uskuteční.
Zde je příklad základního pracovního postupu Vydělávejte:
Blockchain pro Loyalty Engine 1 Tento pracovní postup vysvětluje, jak se získávají věrnostní body od různých prodejců a zaznamenávají se na decentralizovaný účet na blockchainu.
Podobně věrnostní body získané spotřebitelem prostřednictvím různých prodejců/podniků lze také snadno uplatnit u kteréhokoli z partnerů podle míry spalování, kterou partneři určí.
Co je to rychlost hoření?
Výpalnost je předem určená hodnota, kterou může spotřebitel vykoupit ve skutečných penězích.
Blockchain pro Loyalty Engine 2 Ve výše uvedeném pracovním postupu Matthew zakoupí položku za 200 USD a ze svého decentralizovaného účtu uplatní 200 bodů, aby za položku zaplatil, podle digitální peněženky je rozhodnutá míra vypálení 1, takže bude moci uplatnit 200 bodů jako 200 USD. “
Pracovní postup vypalování vysvětluje, jak jsou věrnostní body vypláceny spotřebitelem a odepisovány přímo z decentralizovaného účtu na blockchainu, který je součástí věrnostního motoru vytvořeného pomocí blockchainu.
Využití blockchainu při vývoji věrnostního motoru:
Loyalty Engine by umožnil partnerům spolupracovat tak, že zákazníci těchto podniků budou moci získávat a spalovat věrnostní body, když využívají jakékoli služby nebo nakupují produkty v jakékolisíť věrnostního motoru.
Engine využívá Hyperledger Fabric, který bude použit k nastavení obchodní sítě mezi různými partnery. Každý z těchto partnerů by si musel nainstalovat peer, aby se stal součástí sítě. Poté by byly vytvořeny a udržovány samostatné profily pro každého partnera. Partneři by se pak mohli přihlásit do Dapp, aby si mohli prohlédnout svůj řídicí panel a informace o profilu. Loyalty Engine bude mít API Doc a odhalí API, která by partneři mohli použít k odesílání a načítání dat z enginu.
Architektura
Blockchain funguje jako decentralizovaná zcela transparentní účetní kniha, která je distribuována mezi různé uzly, což pomáhá při zaznamenávání a ověřování zaznamenaných transakcí. Pro zachování diskrétnosti transakcí byla vytvořena „Hyperledger Fabric“, aby transakce mohla být provedena důvěrným způsobem.
Loyalty engine využívá API brány k ověření informací spotřebitele od partnerů/dodavatelů a hyperledger struktura pomáhá tyto informace zabezpečit.
Dapp se používá k registraci spotřebitelů do věrnostního nástroje. Mohou být zaregistrováni dodavatelem/partnerem, správcem prostřednictvím transakčních rozhraní API poskytovaných věrnostním modulem, nebo se mohou sami zaregistrovat, aby mohli začít používat věrnostní modul, aby mohli získávat věrnostní body a uplatňovat je. Blockchain pro Loyalty Engine Všechny informace týkající se uživatelů a partnerů a věrnostních bodů jsou uchovávány v Hyperledger Fabric vytvořeném pro věrnostní engine, aby byly informace soukromé a také byla zajištěna bezpečnost partnerů a spotřebitelů. Poté jsou data zašifrována v Hyperledger Fabric a zaznamenána v blockchainu. Různé moduly jsou kódovány v Hyperledger Fabric pomocí inteligentní smlouvy. S daty uloženými v blockchainu lze manipulovat pomocí těchto chytrých kontraktů. Přístup k různým modulům je poskytován prostřednictvím API Gateway/DApp. Partneři mohou mít řízený přístup k blockchainu přes API Gateway pomocí svých specifických uzlů a jejich kryptografických identit, a tak udržovat data v bezpečí. Zákazníci/partneři se mohou přihlásit do DApp a zobrazit různé řídicí panely a informace o účtu.
Identity kryptografické sítě lze spravovat pomocí síťových karet, které může vygenerovat správce sítě. Každá karta definuje autorizační a přístupový profil držitele karty. Odlišný přístup může udělit a zrušit správce sítě. Karty musí být nainstalovány na klientských počítačích partnera, na kterých běží zbývající server, aby bylo možné získat přístup k bráně API.

Žádné komentáře
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.