Význam ženského vedení v evropském pojišťovnictví
V této sérii zkoumám stav ženského vedení v pojišťovnictví z kvalitativního a kvantitativního hlediska. Zatímco výzkum vykresluje přesvědčivý obraz pokroku v některých oblastech, vedoucí ženy v pojišťovnictví také zdůraznily změnu, ke které v tomto odvětví ještě musí dojít. V tomto posledním článku seriálu se díváme do budoucnosti a slyšíme od vedoucích žen, jak posunout toto odvětví vpřed.
Co dělají pojišťovny?
Mnoho žen, s nimiž jsme se dotazovali, souhlasilo s tím, že pojišťovnictví se musí zaměřit na vytvoření rovných podmínek pro ženy, aby mohly postoupit do vedoucích pozic. Z rozhovoru je zřejmé, že takové iniciativy již v branži probíhají.
Nuria Fernández, generální ředitelka AXA Madrid International Hub, uvádí: „Viděli jsme, že většina velkých pojišťoven již založila nadaci s ohledem na rovnost a rozmanitost a zavedla různé iniciativy na podporu rozvoje žen na různých úrovních organizace, zejména na vedoucích pozicích. Vidíme, jak se na ženských fórech prezentuje stále více předních představitelů pojišťovnictví a aktivně sdílí své iniciativy na sociálních sítích, a je skvělé vidět, že se to stává stále více relevantní pro zaměstnavatele a zaměstnance.“
Marga Gabarró Olivet, finanční ředitelka a provozní ředitelka Curychu ve Španělsku také zdůrazňuje: „Pojišťovnictví pokročilo v oblasti rovnosti žen a mužů a já si myslím, že základ pro hrací pole existuje. Je však třeba zrychlit rychlost změn, aby se odstranily stávající mezery. To vyžaduje vnější závazky, přechod od uvědomění k činům. Ve Španělsku je Curych jedním ze zakladatelů REDEWI, což je sektorová iniciativa zahrnující 70 % pojišťovacích společností v zemi spolu s částí zprostředkovatelů a oficiálních organizací, jako je pojišťovací asociace Unespa a Consorcio. REDEWI si stanovila za cíl, že v roce 2023 by 40 % vedoucích pozic mělo být obsazeno ženami. Tato síť vytvořila různé pracovní skupiny mezi pojistiteli, aby poskytovaly programy zaměřené na školení, rozvoj, rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem a viditelnost.“
María José Álvarezová. Ředitel pro inovace, marketing a vývoj ve společnosti Grupo Catalana Occidente dodává: „Jsme pevně odhodláni prosazovat efektivní rovnost příležitostí. Jako pojišťovací skupina věříme, že diverzita, rovnost a začlenění nejsou jen základní práva, ale jsou také konkurenčními výhodami pro naše podniky a prioritní strategií v řízení lidí a vytváření inkluzivní kultury, která podporuje rovnováhu mezi profesním a osobním život ve všech oblastech“.
Allison Cone, hlavní manažerka marketingu společnosti Accenture, Insurance South (NA), souhlasí: „Myslím si, že i když jsem viděla, jak vedení s novými jmenováním přináší pozitivní změny, není to blízko prahu, v který bychom v tuto chvíli mohli doufat.“
Je tedy zřejmé, že pro urychlení změny pojištění lze udělat více. Jak mohou pojišťovny vychovávat zaměstnankyně v pracovní síle a vytvořit si cestu k vedení?
Tankování potrubí ženským talentem
Za prvé, musíme začít od potrubí bohatého na ženský talent. Vedoucí představitelky se shodují, že existuje mnoho důvodů, proč podporovat kariéru v pojišťovnictví mezi ženami.
Marga Gabarró Olivet z Curychu zdůrazňuje rozmanité kariérní cesty, které jsou v současné době v tomto odvětví k dispozici pro ženy na všech úrovních jejich kariéry: „Pojišťovací sektor prochází velkou transformační cestou, která nabízí nesmírně zajímavé příležitosti k profesnímu růstu a růstu. pracovat v komunitě vysoce talentovaných lidí s různým osobním a akademickým zázemím.“
Carrie Lonze, výkonná ředitelka poradenské praxe P&C Insurance Consulting společnosti Accenture, říká: „Pojišťovnictví je jedním z těch odvětví, které má svůj aspekt všeho. Pokud chcete dělat upisování, riziko nebo pojistný matematik, existuje mnoho příležitostí. Pokud jste vztahovou osobou, v tomto odvětví si můžete vybrat jinou cestu. S očekáváním zákazníků ve výškách, jaké jsme nikdy předtím neviděli, je zde místo pro lidi, kteří chtějí procvičit svůj kreativní mozek a nabídnout holistickou, personalizovanou ochranu.“
„Tolik dynamiky dělá z pojišťovnictví náročné, zábavné a vzrušující místo – pokud milujete analytické řešení problémů, máte nespočet možností, nebo pokud jste spíše vztahovou osobou, existují také klíčové kariérní příležitosti – a co pravděpodobně nejvíce vzrušující částí je řešení pro vyvíjející se povahu rizika; zjistit, jak ocenit a UW rizika, která ještě před rokem neexistovala. S očekáváními zákazníků a technologickými změnami ve výškách, jaké jsme nikdy předtím neviděli, je pojištění skvělým místem pro lidi, kteří chtějí procvičit svůj kreativní mozek a nabídnout holistickou, personalizovanou ochranu,“ dodává.
Nuria Fernández, generální ředitelka AXA Madrid International Hub, souhlasí: „V pojišťovnictví je tolik prostoru pro pokrok žen, protože existuje tolik různých zaměstnání, kde mohou ženy řídit své ppotenciální. Odvětví se vyvíjí a nabízí skvělé příležitosti pro mladší odborníky a nové obory, jako jsou datoví vědci, marketéři, digitální atd., a dokonce existuje příležitost pro mezifunkční růst. “
María José Álvarez z Grupo Catalana Occidente také zdůrazňuje konkurenceschopné platy a flexibilitu jako dva faktory, které dělají z pojišťovnictví zajímavé odvětví pro ženy: „Práce v pojišťovnictví je velmi atraktivní z několika důvodů. Ve španělském případě pojišťovny poskytují zaměstnání nejvyšší kvality, což se odráží ve stabilitě smluv, odměňování, dohodovacích opatřeních, plánech školení, sociálních výhodách a závazku k rovnosti a rozmanitosti. Navíc 84 % pracovníků v pojišťovnictví má flexibilní pracovní den a 97 % z nich v průběhu roku absolvovalo školení. To jsou data, která dokládají odhodlání průmyslu podporovat iniciativy, které vedou k většímu blahobytu a spokojenosti jeho pracovníků.“
V konečném důsledku jsou ženy potřebné v pracovní síle na všech úrovních. Katrien Buys, ředitelka pro strategii, inovace a udržitelnost ve společnosti Grupo Ageas Portugal Lisboa vysvětluje proč: „Pojišťovnictví nabízí mnoho užitečných kariérních příležitostí pro všechny zájmy a úrovně dovedností. V konečném důsledku by pojišťovna měla odrážet zákazníky, kterým slouží, a ženy jsou v pracovní síle potřeba.“
Vytvořit cestu k vedení pro ženy
Dalším krokem je, aby společnosti podporovaly prostředí inkluzivních příležitostí, kde mohou ženy postupovat ve své kariéře stejným tempem jako muži.
Katrien Buys komentuje: „Jako odvětví musíme udělat více pro zajištění spravedlivých a viditelných kariérních příležitostí pro všechny a ženy by neměly mít pocit, že jejich pohlaví brání jejich kariérnímu postupu. Potřebujeme vytvořit spravedlnost a příležitosti pro každého, aby se v rámci společnosti rozvíjel. Můžeme toho dosáhnout tím, že poskytneme jasné a spravedlivé cesty k úspěchu a zavedeme správné procesy, iniciativy a transparentní infrastrukturu (formální i neformální), abychom zajistili, že všichni zaměstnanci, muži i ženy, se budou cítit podporováni a zahrnuti na své kariérní cestě. Musíme odstranit rozdíly v odměňování a vytvořit partnerství a programy, které se zabývají tématy školení.“
Allison Cone ze společnosti Accenture doporučuje „opatření, která by spojila koučování pro nejlepší ženy se školením vedoucích pracovníků proti předsudkům. Pro urychlení snižování genderové propasti jsou klíčové také finanční pobídky pro vedoucí, kteří zvyšují zastoupení žen ve svých výkonných týmech. Je také důležité budovat způsoby řízení žen, které jsou specifické a přizpůsobené ženám v rámci společností a zohledňují jedinečné potřeby profesionálky. Lídři se například musí ujistit, že žádné životní události někoho nezapočítají nebo nezhorší jeho kariéru.
A konečně, nejdůležitější je školení managementu, které přináší povědomí o některých systémových vzorcích minulé genderové rovnosti, které bránily pokroku v této oblasti. V konečném důsledku by společnosti měly uznat, že každý může být součástí řešení a vybudovat základ, který bude podporovat ženy kolem nás. Lídři by měli nést odpovědnost za stanovení metrik a cílů pro pohlaví a diverzitu s časovou osou jejich dosažení.

Žádné komentáře
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.